Pokročilý systém sledování provozu před vozem
Opravdový klid v duši je základním předpokladem pro to, abyste si mohli užít řízení naplno. Právě proto byl Swift doplněn o pokročilé bezpečnostní prvky, z nichž některé se u Suzuki objevují vůbec poprvé. Vedle prvků pasivní bezpečnosti, které chrání posádku v případě nehody je vůz vybaven systémy, které preventivně zasahují v případě rizikových situací.
Pokročilý systém sledování provozu před vozem využívá odrazy milimetrových vln z radaru, aby změřil vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. Jeho smyslem je pomoci řidiči zabránit nehodě nebo alespoň zmírnit její následky. Poprvé u značky Suzuki se navíc objevuje kamera s monokulární optikou a laserový senzor, umístěné pod čelním sklem.* Kamera je vhodná pro střední a velké vzdálenosti, navíc dokáže rozpoznávat chodce, laserový senzor se zase stará o detekci překážek na krátkou vzdálenost a funguje stejně ve dne jako v noci. Díky jejich kombinaci může být Swift vybaven autonomním brzděním, varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel a systémem sledování únavy řidiče.
Pokročilý systém sledování provozu před vozem (využívající radar) je na přání za příplatek dostupný pro výbavy COMFORT a PREMIUM**:
- Autonomní brzdění Radar Brake Support (RBS)
Pokročilý systém sledování provozu před vozem (využívající kameru, laserový senzor a radar) je standardem pro výbavu ELEGANCE:
- Dual Sensor Brake Support (DSBS) – systém nouzového brzdění
- Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu
- Systém sledování únavy řidiče
- Automatické přepínání dálkových světel
- Adaptivní tempomat
* Pokud je vůz současně vybaven radarem a kamerou s laserovým senzorem, slouží radar adaptivnímu tempomatu a kamera s laserovým senzorem autonomnímu brzdění. ** Více informací u Vašeho autorizovaného partnera Suzuki.
Přednárazový systém s dvěma senzory (DSBS)
Při jízdě Swift využívá přednárazový systém s dvěma senzory – kameru s monokulární optikou a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů. |
Systém nouzového brzdění - Radar Brake Support (RBS)
(za příplatek dostupný pro výbavy COMFORT a PREMIUM) Při jízdě Swift využívá radaru s milimetrovými vlnami, který sleduje vpředu jedoucí vozidla. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze čtyř způsobů.
1. Varování. Varuje řidiče, že hrozí nehoda. |
|
2. Samočinné lehké přibrzdění. Varuje řidiče mírným přibrzděním. |
|
3. Zvýšení brzdné síly. Pomáhá řidiči zesílením brzdného účinku. |
|
4. Automatické brzdění. Automaticky brzdí. |
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhuPři jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy vozu s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení se od směru jízdy se spustí vizuální varování (zobrazení na displeji, blikající kontrolka) a začne vibrovat volant (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem). Systém sledování únavy řidičePři jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém sleduje směr jízdy vozu a varuje řidiče v případě, že „kličkuje“, například z důvodu únavy (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem). |
Asistent dálkových světel
Při jízdě rychlostí alespoň 40 km/h asistent dálkových světel podle aktuálního provozu automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly (standard u vozů vybavených kamerou a laserovým senzorem).
Adaptivní tempomat
Pokud před Swiftem jede jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí radaru s milimetrovými vlnami sleduje jeho vzdálenost a automaticky zachová jeden ze tří zvolených rozestupů*. Jestliže je pruh volný, systém udržuje rychlost nastavenou řidičem (od 40 km/h do 160 km/h).
*Vzdálenost mezi vozy záleží na rychlosti jízdy.